۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ۱۷:۵۹

۴۰ درصد از مدارس ایالت سند پاکستان بر اثر سیل ویران شده است

۴۰ درصد از مدارس ایالت سند پاکستان بر اثر سیل ویران شده است

در نتیجه سیل ویرانگر در کشور پاکستان، ۴۰ درصد از مدارس ایالت سند این کشور تخریب شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، رسانه های پاکستان امروز شنبه اعلام کردند که ۴۰ درصد مدارس در ایالت سند واقع در این کشور بر اثر جاری شدن سیلاب ویران شده و علاوه بر آن بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه به اردوگاه کمک‌ رسانی تبدیل و بیش از ۶۵ هزار خانواده تخلیه شده به دلیل سیل در این مدارس مستقر شده‌ اند.

همچنین در نتیجه سیل ویرانگر پاکستان، ۵ هزار و ۶۱۹ مدرسه در ایالت سند به طور کامل ویران و ۱۲ هزار مدرسه آسیب دیده است.

شمار قربانیان سیل ناشی از بارش باران‌ های موسمی در پاکستان که از ۱۴ ژوئن ادامه دارد، به ۱۳۹۶ نفر افزایش یافت.

طبق داده‌ های آژانس ملی مدیریت بحران پاکستان، از ۱۴ ژوئن تاکنون ۱۳۹۶ نفر از جمله ۴۹۹ کودک و ۲۸۰ زن بر اثر وقوع سیل جان باخته و ۱۲ هزار و ۷۲۸ نفر مصدوم شده‌ اند.

سازمان ملل متحد روز جمعه در گزارشی اعلام کرده بود که سیل ویرانگر در پاکستان باعث وقفه در تحصیل نزدیک به ۳.۵ میلیون کودک شده است.

در این گزارش که همزمان با سفر ۲ روزه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به پاکستان منتشر شد، آمده است که سیل به پناهجویان و آوارگان ساکن در این کشور جنوب آسیا نیز ضربه زده است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) تخمین می‌ زند که نزدیک به ۸۰۰ هزار پناهجو در مناطقی زندگی می‌ کنند که وضعیت آنان به طور رسمی فاجعه بار اعلام شده است.

در این گزارش آمده بود که تنها در استان سند در جنوب شرقی بیش از ۱.۲ میلیون هکتار از زمین‌ های کشاورزی و بیش از ۱.۵ میلیون خانه در سند آسیب دیده و یا ویران شده است که این میزان تقریباً ۸۸٪ از کل پاکستان است.

کد خبر 5586494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha